24.05.2022 – 25.05.2022

Nesrin Türkmen „Printing Design Collection"

Workshop mit Nesrin Türkmen.

Nesrin Türkmen
Von der Mimar Sinan Universität der Schönen Künste, Abteilung für Textil- und Modedesign. Geboren 1967 in İzmir, Türkei schloss sie ihr Studium an der Fakultät für Textil- und Modedesign der Mimar Sinan Universität mit ihrer Diplomarbeit zum Thema "Nachhaltigkeit und Transformation in Bezug auf Textil- und Modedesign" ab.

Ihre künstlerischen und akademischen Studien fokussieren sich auf Druckdesign und Nachhaltigkeit. Sie hat Artikel, Abhandlungen und Einzelausstellungen verfasst, die Konzepte nachhaltiger Ansätze im Textilbereich verfolgen. Ihre Arbeiten wurden bereits in verschiedenen nationalen und internationalen Projekten und Ausstellungen gezeigt.

Nesrin Türkmen ist Professorin in der Abteilung für Textil- und Modedesign an unserer Partneruniversität der Mimar Sinan Fine Arts University.

Nesrin Türkmen
From Mimar Sinan Fine Arts University, department of textile and fashion design. Born in 1967, İzmir, Turkey. She graduated in the Mimar Sinan University Textile and fashion design department with her thesis titled “Sustainability and Transformation in terms of Textile and Fashion Design”.

Her artistic and academic studies have developed around printing design and sustainability. She has prepared articles, papers and personal exhibitions mostly within the framework of the concepts of sustainable approaches in textile. Her works have been on display in various national and international projects and exhibitions.

Nesrin Türkmen is professor in the department of textile and fashion design at our partner University Mimar Sinan Fine Arts University.

Workshop: Nesrin Türkmen „Printing Design Collection"
24. + 25. Mai 2022
Der Workshop ist offen für alle Studierenden der Kunsthochschule.
The workshop is open to all students of the School of Art.
Textillabor

Anmeldung/Registration: