17.07.2021 11:30 UHR

A Careful Postponed Meeting Across the River

We, at the class of performance from the art school in Kassel, would like to invite you for a collective performative act, on Saturday July 17 @ 11:30 AM till 13:30 AM at the sides of the water, behind the art school (Küchengraben). Each person is invited to stand in a line, with two spread arms distance between each person, wearing any comfortable home clothes, or even your pyjama.

In the last months, we have all been going through intense unprecedented conditions, whereby we were driven to stay more than ever, in our home clothes, for those who have a home at least. We were meeting via screens, - for those who have screens, and not able to encounter each other, not able to go to the classes physically, or even to meet at the park with more than two people at the time! Many of you and us were not able to meet their beloved ones, even when they were suffering threatening health conditions.

In this performance, we invite each of you, to join us, stand in the line, with two arms stretched to keep the safe required distance, and each person could speak, shout, be in silence, play music or radio, dance, to express anything important to them, on paper or verbally, or even, to only listen, in order to share that moment together, to collectively commemorate and express what we have been experiencing the last few months. Once at the location, structural details will be shared for synchrony.

We would like to film this performance with a drone, and transmit it live, but we do not yet have a drone! Do you have one? And/or if you would like to help us organize this collective performance, please get in touch with us, we will be very happy to get your assistance, we are reachable here:
Kai-Nahr[at]gmx.de
johanna.brummack[at]gmail.com
mounirasolh[at]gmail.com

After the performance, we invite you to spread your own sheet in the park, and take part in a short collective picnic break. Each two persons, or family, or housemates can sit together, on their own sheet, and bring their own foods and drinks.

Open invite: Performance Class – Kunsthochschule Kassel
Saturday July 17 @ 11:30 AM till 13:30 AM
Location: Behind the artschool, in the park, at the water

-------------

Ein vorsichtig verschobenes Treffen jenseits des Flusses

Wir, die Klasse für Performance der Kunsthochschule Kassel, möchten Euch zu einem kollektiven performativen Akt einladen, am Samstag, 17. Juli von 11:30 bis 13:30 Uhr am Küchengraben. Jede Person ist eingeladen, sich in einer Reihe aufzustellen, 1,5 Meter von der nächsten Person entfernt (zwei ausgebreitete Arme), in bequemer Kleidung von zu Hause, oder sogar im Pyjama.

In den letzten Monaten haben wir alle intensive, noch nie dagewesene Bedingungen erlebt, die uns dazu brachten Hauskleidung zu tragen, zumindest diejenigen, die ein Zuhause haben. Wir trafen uns über Bildschirme und waren nicht in der Lage, einander zu begegnen, nicht in der Lage, physisch in die Klassen zu gehen oder uns auch nur im Park mit mehr als zwei Personen zu treffen!

In dieser Performance laden wir jede*n von Ihnen ein, sich zu uns zu gesellen, sich in die Reihe zu stellen, mit zwei ausgestreckten Armen, um den erforderlichen Sicherheitsabstand einzuhalten. Jede*r ist eingeladen, etwas zu sagen, zu schreien, Stille sprechen zu lassen, Musik zu spielen, zu tanzen, alles, was ihm*ihr wichtig ist, auf Papier oder verbal auszudrücken, oder auch nur zuzuhören, um diesen Moment gemeinsam zu teilen, um kollektiv zu gedenken und auszudrücken, was wir in den letzten Monaten erlebt haben. Sobald wir am Ort des Geschehens sind, werden die strukturellen Details für die Synchronisation mitgeteilt.

Wir würden diese Performance gerne mit einer Drohne filmen und live übertragen, aber wir haben noch keine Drohne! Haben Sie eine? Und/oder wenn Sie uns bei der Organisation dieser kollektiven Performance helfen möchten, melden Sie sich bitte bei uns, wir freuen uns sehr über Ihre Unterstützung, wir sind hier erreichbar:
Kai-Nahr[at]gmx.de
johanna.brummack[at]gmail.com
mounirasolh[at]gmail.com

Nach der Performance laden wir Sie ein, Ihr eigenes Tuch im Park auszubreiten und an einer kurzen kollektiven Picknickpause teilzunehmen. Jeweils zwei Personen, oder Familien, oder Mitbewohner*innen können zusammen auf ihrem eigenen Platz sitzen und ihre eigenen Speisen und Getränke mitbringen.

Offene Einladung: Performance Class - Kunsthochschule Kassel
Samstag 17. Juli, 11:30 bis 13:30 Uhr