11.11.2021 – 14.11.2021

..::A shared space::..

A group exhibition by students of Kunsthochschule Kassel.

„A shared space“ is the chosen title of an independent exhibition by three art students. The Galeria Kollektiva is the chosen space for their very distinctive artworks.

..::Alejandra Montoya’s video installation speaks for itself, as Traces tells the aztec myth „The fifth sun“. The piece reflects on the origins of humanity, our time on earth and our current course. Taking as an example an extinct civilization and the traces that remain of it, and confronting an old wisdom with images of the actual world. In the video work, the aztec myth is told in the original language, which is close to extinction; a country side landscape as introduction, followed by a series of images of archeological sites of the aztec culture, to end up with images of Mexico today.

..::Ana Vera combines her colorful paintings with different objects on walls. Arranging those objects, she creates a dialogue between different colors, materials and dimensionality. The flatly, paste-like color application creates dream-like sceneries that play with the wooden geometric and/or organic forms that are placed nearby.

..::Martin Winkler’s paintings tell the stories of nightmarish visions. Often blurry and in dark colors human forms appear in a stoically upright, vulnerable horizontal or dancing diagonal position. Sometimes with and other times without faces, they are always surrounded by flora and fauna.

Each one of the artist’s works presented in the exhibition can be seen individually. However, in the sense of a „shared space“ they create an interplay with one another. Tell me your dreams. Tell me your nightmares. Tell me your legends. Tell me everything that I cannot see.

(GERMAN VERSION)

„A shared space“ oder „ein gemeinsamer Raum“ ist der Titel für den sich drei Kunststudent*innen entschieden haben. Die Galeria Kollektiva ist der Raum für ihre sehr distinktiven Werke.

..::Alejandra Montoya’s Video Installation Traces spricht für sich selbst, während es die aztekische Legende er „fünften Sonne“ erzählt. Das Werk reflektiert die Ursprünge der Menschheit, unsere Zeit auf der Erde und unsere aktuelle Reise. Als Beispiel dient eine vergangene Zivilisation und ihre Spuren, die eine alte Weisheit mit Bildern aus der tatsächlichen Welt konfrontiert. In dem Video wird die Legende in der Originalsprache erzählt, die kurz vorm Aussterben ist. Es beginnt mit einer dörflichen Landschaft, gefolgt von Aufnahmen archäologischer Szenen der Azteken Kultur und endet mit dem Mexiko heute.

..::Ana Vera kombiniert ihre farbenreiche Malerei mit verschiedenen Objekten an einer Wand. Durch das Arrangieren dieser Objekte erschafft sie einen Dialog zwischen den verschiedenen Farben, Materialien und Dimensionalitäten. Der pastose Farbauftrag kreiert traumartige Szenerien, die mit geometrischen und/oder organischen Formen in der Umgebung spielen.

..::Martin Winklers Gemälde erzählen Geschichten aus Albtraum artigen Visionen. Häufig verschwommen und in dunklen Farben erscheinen menschliche Gestalten in einer stoischen Aufrecht-, verletzlicher Waagerecht- und tanzender Diagonalhaltung. Manchmal mit, andere Male ohne Gesichter sind sie stets umgeben von Flora und Fauna.

Jedes der Werke, die in dieser Ausstellung gezeigt werden, kann individuell betrachtet werden. Doch im Sinne des „gemeinsamen Raumes“ sollen sie eine Interaktion miteinander bilden. Erzähl mir von deinen Träumen. Erzähl mir. Von deinen Albträumen. Erzähl mir von deinen Legenden. Erzähl mir von alledem, was ich nicht sehen kann.

11.–14.11.2021
Vernissage: 11.11.21, 7pm
12.11. (tba), 13.11. (tba)
Finissage: 14.11. (tba)